Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Μία πρόταση για να μην είναι τα νησιά μας δέσμια της ΠΝΟ


Ολοκληρώθηκε μόλις η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ. Τα πλοία παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, οι ταξιδιώτες και οι τουρίστες στα σπίτια και στα ξενοδοχεία τους, τα προϊόντα των αγροτών στα τελάρα.
Προτείνω το εξής:
Η κυβέρνηση να νομοθετήσει άμεσα τη δυνατότητα να έρχονται πλοία ξένης ιδιοκτησίας και σημαίας, όχι μόνο κοινοτικής, να αναλαμβάνουν μεταφορικό εμπορικό έργο στη χώρα μας. Όχι μόνο σε ημέρες απεργίας αλλά όλο τον χρόνο, σε ένα πλαίσιο θεμιτού ανταγωνισμού.
Με την πρόταση αυτή δεν θα συμφωνήσουν, εκτός από την ΠΝΟ, και οι Έλληνες ακτοπλόοι, προφανώς, οι οποίοι έχουν εξασφαλισμένο έργο όσο η συγκεκριμένη αγορά παραμένει κλειστή.
Αν έχετε παρατηρήσει, όταν μιλάμε για άρση του καμποτάζ αναφερόμαστε πάντα στην «άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα» και ποτέ στην ακτοπλοΐα και στις μεταφορές. Μάλιστα, ενώ χθες ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, ειδική σημείωση στις εφημερίδες που αναφέρουν την είδηση αποτελεί η άρση του καμποτάζ και στην ημερήσια κρουαζιέρα. Η κυβέρνηση (υπουργός ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου) είχε υποσχεθεί στους συνδικαλιστές της ΠΝΟ ότι το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς θα παρέμενε κλειστό αν εκείνοι δεν πραγματοποιούσαν την απεργία. Η απεργία έγινε, η κυβέρνηση εκδικήθηκε παίρνοντας ένα σωστό μέτρο! Τόσο ειλικρινής είναι η μεταρρυθμιστική διάθεσή της.  
Μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις έκαναν τα χατίρια της ΠΝΟ και σε αντιστάθμισμα διατηρούσαν την απαγόρευση δρομολόγησης ξένων πλοίων στην ακτοπλοΐα. Η άρση του περιορισμού αυτού θα πρέπει να συνοδευτεί και από την άρση των διαφόρων ρυθμίσεων που σε καθεστώς κλειστής αγοράς γίνονται αναπόφευκτα ανεκτές, θα καθιστούσαν όμως εντελώς μη ανταγωνιστικές τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες σε ένα πλαίσιο ελεύθερης αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου